Pojawia się element dodatkowego bohatera z bajki, który może być wykorzystywany przez dziecko i rodzica w późniejszej zabawie. Rózia uczy nas, że o 6 rano można z radością czytać dziecku, i pokazuje nam dorosłym, co czuje w takiej sytuacji dziecko. Zawiera baśniowe podsumowanie o magii uśmiechu.
Uczy strategii polegającej na stopniowym zapoznawaniu dziecka z nowymi okolicznościami i przygotowywaniu dziecka do zmiany, w myśl zasady: oswojony lęk mija szybciej. Podsumowanie podnosi na duchu i pokazuje, że zastosowanie proponowanej strategii może przynosić wymierne efekty.
Zawiera konkretny opis miejsca, wedle którego, w ramach wspólnej zabawy, można narysować mapę przygód. Pokazuje, że każdy może odczuwać emocję zdziwienia na różne sposoby i z różnych powodów. Plastyczny opis akcji, wciągająca historia wywołująca podwójne zdziwienie.
Opisuje konkretną, często występującą sytuację, dzięki której dzieci mogą utożsamiać się z Rózią i tym samym uczyć, że mogą przeżywać podobne uczucia. Zapoznaje ze sposobami radzenia sobie ze złością, zawiera wskazówki możliwego postępowania dla rodzica i dla dziecka. Mama Rózi krok po kroku uczy Rózię ją, jak radzić sobie z tak trudną emocją, jaką jest złość.
Pokazuje, jak z czułością zwracać się do dziecka, a dziecku jak można okazać miłość ukochanej osobie. Przypomina jak ważne jest rozpoczęcie dnia.
Pokazuje doświadczenie nowości. Uczy, że możliwe jest dawanie dziecku prawa wyboru oraz szanowanie tego wyboru przez rodzica.
Pokazuje sytuację przeżywania wstydu i jednocześnie poczucia wstydu i zażenowania, które często doświadczane są przez dzieci. Zawiera jasny opis konkretniej sytuacji i w tym przypadku mądrą reakcję taty, z praktyczną instrukcją działania.